1.ZAKRES PRZEDMIOTOWY
Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia przez Pośrednika usługi pośrednictwa na rzecz
Klienta w zakupie towarów od Sprzedawców.
2.SŁOWNICZEK
Wyrażenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
Konto klienta – indywidualne konto w systemie elektronicznym, prowadzone i zarządzane przez
Pośrednika,
Klient – konsument w rozumieniu przepisu art. 22 indeks 1 Kodeksu Cywilnego, w imieniu i na
rzecz którego Pośrednik dokonuje zakupu towaru od Sprzedawcy,
Pośrednik -Online Store Daniel Wrześniewski, NIP:6443578824 ,REGON:526904220,ul.Klimontowska 2G/8,Sosnowiec 41-200 (www.unidanstard.pl) (Jeśli chcesz odstąpić od umowy SKONTAKTUJ SIĘ by poznać
adres do zwrotów. Prosimy nie odsyłać towaru na adres: pośrednika . Przesyłka nie
zostanie przyjęta).
Rejestracja – proces umożliwiający założenie indywidualnego konta klienta, na którym zebrane
są dane o Kliencie, i do którego Klient ustawia hasło,
Sprzedawca – Online Store Daniel Wrześniewski NIP:6443578824,REGON:526904220,ul.Klimontowska 2G/8,Sosnowiec 41-200 (www.unidanstard.pl)
Usługa pośrednictwa – usługa świadczona przez Pośrednika na rzecz Klienta, zgodnie z
zasadami wskazanymi w niniejszym Regulaminie,
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.
poz.827 z późn. zm.),
VAT – podatek od towarów i usług nakładany przy imporcie zgodnie z ustawą z dnia 11 marca
2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2016.710 j.t.).
VAT – podatek od towarów i usług nakładany przy imporcie zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2016.710 j.t.).
3.ZAKRES USŁUGI POŚREDNICTWA
- W ramach świadczonej przez Pośrednika usługi pośrednictwa Pośrednik dokonuje w imieniu i
na rzecz Klienta na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa zamówienia towaru od
Sprzedawcy oraz uiszcza opłaty związane ze sprowadzeniem towaru do Klienta (z wyłączeniem
cła i VAT od importu). - W ramach usługi pośrednictwa Pośrednik nie dokonuje opłat tytułem cła i VAT od importu
należnego tytułem dokonania zamówienia i przesłania na adres Klienta towaru. - Usługa pośrednictwa świadczona jest na podstawie konkretnych ustaleń pomiędzy Stronami.
- Klient składając zamówienie tym samym oświadcza, że udziela Pośrednikowi pełnomocnictwa
do dokonania w imieniu i na rzecz Klienta zamówienia towaru oraz do opłacenia w imieniu i na
rzecz Klienta ceny i kosztów przesyłki towaru na adres Klienta. Pośrednik uprawniony jest do
działania wyłącznie w zakresie udzielonego mu pełnomocnictwa.
4.OBOWIĄZKI STRON
Niniejszym Pośrednik oświadcza, że w związku ze świadczeniem przez niego na rzecz Klienta
usługi pośrednictwa w sprzedaży towarów od zagranicznych sprzedawców, Pośrednik przejmuje
na siebie niektóre z obowiązków, wynikających z przepisów prawa polskiego, ciążących na
sprzedawcach towarów:
- udziela Klientowi niezbędnych informacji w zakresie prawa do odstąpienia od umowy
sprzedaży, - przeprowadza i rozpoznaje postępowanie reklamacyjne dotyczące towaru,
- ponosi odpowiedzialność tytułem rękojmi za wady towaru,
- ponosi odpowiedzialność za dostarczenie zamówionego towaru w terminie 60 dni od dnia
zawarcia umowy, - dostarcza na życzenie klienta instrukcję użytkowania towaru, oraz wszelkie niezbędne
dokumenty związane z towarem w języku polskim
5.DYSPOZYCJI URUCHOMIENIA USŁUGI
POŚREDNICTWA
- Klient składa Pośrednikowi dyspozycję uruchomienia usługi pośrednictwa dotyczącego
danego towaru poprzez stronę internetową Pośrednika albo przy wykorzystaniu serwisu
internetowego Allegro. - W przypadku składania dyspozycji uruchomienia usługi pośrednictwa przy wykorzystaniu
serwisu internetowego Allegro, takie złożenie dyspozycji odbywa się zgodnie z mechanizmami
tegoż serwisu. - Po otrzymaniu dyspozycji uruchomienia usługi pośrednictwa Pośrednik przesyła Klientowi:
- treść niniejszego Regulaminu utrwaloną na trwałym nośniku,
- informację, że zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, aby usługa pośrednictwa mogła
zostać wykonana przed upływem 14 dni od daty zawarcia umowy, konieczne jest wyraźne
żądanie Klienta w tym zakresie utrwalone na trwałym nośniku, - informację, że Klient traci prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli Pośrednik rozpoczął usługę
pośrednictwa za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Pośrednika utraci prawo odstąpienia od
umowy, - Pośrednik podaje Klientowi pełną informację dotyczącą ostatecznej ceny świadczenia wraz ze
wszelkimi kosztami oraz opis głównych cech świadczenia. Informacje dostępne są na stronie
internetowej Pośrednika lub w ramach serwisu internetowego Allegro. - Składając dyspozycję uruchomienia usługi pośrednictwa poprzez stronę internetową
Pośrednika Klient podaje Pośrednikowi w formularzu następujące dane: imię, nazwisko, adres
e-mail. adres doręczenia przesyłki, numer telefonu. - Klient dokonuje zamówienia po uprzednim zapoznaniu się z treścią niniejszego Regulaminu i
zaakceptowaniu jego postanowień. - Pośrednik obowiązany jest przekazać Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość
na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu przed rozpoczęciem świadczenia usługi.
Potwierdzenie to zawiera informację o głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem
przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem. - Pośrednik uruchamia usługę pośrednictwa niezwłocznie po otrzymaniu od Klienta zapłaty za
usługę oraz przesłania Pośrednikowi wyraźnego żądania wykonana usługi przed upływem 14 dni
od daty zawarcia umowy. - Za wykonanie usługi pośrednictwa uważa się złożenie i opłacenie zamówienia przez
Pośrednika u Sprzedawcy.
6.REJESTRACJA I LOGOWANIE
- Klient może dokonać nieodpłatnej rejestracji.
- Rejestracji dokonuje się poprzez prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego. Klient
rejestruje się po uprzednim zapoznaniu się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptowaniu
jego postanowień. - W formularzu rejestracyjnym Klient podaje następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres
e-mail oraz ustanawia hasło do swojego konta. - Klient w trakcie rejestracji może wyrazić odrębną zgodę na przesyłanie przez Pośrednika
treści reklamowych i promocyjnych związanych bezpośrednio z usługami Pośrednika. - W celu zalogowania się niezbędne jest podanie przez Klienta prawidłowego loginu w postaci
adresu e-mail oraz hasła. - Logowanie umożliwia Klientowi złożenie dyspozycji uruchomienia usługi pośrednictwa bez
konieczności podawania przez Klienta jego danych.
7.DOSTAWA TOWARU
- Wyłączona jest odpowiedzialność Pośrednika za niedostarczenie towaru w sytuacji, gdy Klient
podał niewłaściwy adres. - Zamówiony towar jest dostarczany na adres podany przez Klienta podczas składania
dyspozycji uruchomienia usługi pośrednictwa. - Pośrednik oświadcza, że dostawa zamówionego towaru zostanie dokonana przed upływem 30
dni od dnia zawarcia umowy. - Pośrednik informuje, że zamówienia złożone w okresie 2024r. mogą mieć wydłużony czas
dostawy, maksymalnie do 60dni (profilaktycznie) od dnia wysłania. - Paczki wysyłane są spoza Unii Europejskiej przez Sprzedawcę. Klient jest importerem. To na
Kliencie ciążą obowiązki podatkowe należne tytułem dokonania importu. - Klient ma obowiązek zgłosić brak doręczenia paczki w terminie nie późniejszym niż 100 dni od
daty wysłania paczki.
8.PŁATNOŚCI
- Na żądanie Klienta Pośrednik tytułem świadczonych na rzecz Klienta usług wystawia fakturę
obejmującą prowizję za podejmowane przez Pośrednika działania. Pośrednik ma obowiązek
wystawienia faktury za dostawę obejmującą całą kwotę świadczenia, która obejmuje przekazaną
sprzedawcy kwotę zakupy oraz prowizję. Pośrednik wystawia fakturę bez podpisu klienta i
przekazuje ją Klientowi drogą elektroniczną, na co Klient wyraża zgodę. - Płatność tytułem usługi pośrednictwa oraz płatność tytułem kosztów związanych ze
sprowadzeniem towaru (za wyjątkiem cła i VAT od importu) dokonywana jest na zasadzie
przedpłaty przed przystąpieniem przez Pośrednika do świadczenia usług. - Płatność może być dokonana według wyboru Klienta przelewem na rachunek bankowy
Pośrednika lub za pośrednictwem serwisu obsługi płatności PayU. - Wszelkie ceny podane na stronie internetowej Pośrednika wyrażone są w wybranej walucie.
- Produkty w cenie 0,00 zł oraz 0,49 zł są wynikiem błędu technicznego i odmawiamy realizacji
zamówień na te produkty.
9. ZWROT TOWARU PRZEZ KLIENTA
- W terminie 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru Klient może złożyć
Pośrednikowi oświadczenie o zwrocie towaru nabytego od Sprzedawcy. - Wraz ze złożeniem oświadczenia o zwrocie towaru:
Klient:
zobowiązuje się do wysłania towaru do Sprzedawcy, nie później niż w terminie 30 dni
kalendarzowych od dnia, w którym otrzymał zamówiony towar. Towar musi zostać dostarczony
na adres Sprzedawcy, podany przez Pośrednika, który zobowiązuje się, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru przez Sprzedawcę zwrócić Klientowi cenę produktu.
Pośrednik dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego
z żadnymi kosztami. - Oświadczenie o zwrocie można złożyć na FORMULARZU ZWROTU . Pośrednik przewiduje
możliwość złożenia oświadczenia o zwrocie towaru drogą elektroniczną. Do zachowania terminu,
o którym mowa w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem
- Klient ponosi koszty odesłania towaru do Sprzedawcy.
- Ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych zwroty lub wymiana
przedmiotów z kategorii “Stroje kąpielowe”, “Bielizna”, “Produkty ochronne”, “Uroda i Zdrowie”,
“Biżuteria” możliwe są wyłącznie dla przedmiotów oryginalnie zapakowanych w zapieczętowaną
paczkę pocztową. - Zwroty odesłane na adres Pośrednika utylizowane są po upływie 30 dni od daty odebrania.
10.POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- W celu ułatwienia Klientowi przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego Pośrednik
przejmuje na siebie obowiązki związane z odpowiedzialnością Sprzedawcy z tytułu rękojmi za
wady nabytego przez Klienta towaru. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta za
pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: unidanstardkontakt@gmail.com bądź w formie listownej na adres
Pośrednika. W terminie 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia reklamacji Pośrednik
ustosunkuje się do reklamacji konsumenta. - Klient w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem strony
internetowej Pośrednika uprawniony jest do zgłoszenia tego faktu poprzez wysłanie wiadomości
e-mail na adres: unidanstardkontakt@gmail.com bądź w formie listownej na adres Pośrednika. - Klient uprawniony jest do zgłoszenia reklamacji dot. świadczenia przez pośrednika usługi
pośrednictwa. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta za pośrednictwem wiadomości
e-mail na adres: unidanstardkontakt@gmail.com bądź w formie listownej na adres Pośrednika. - Zgłoszenie Klienta powinno zawierać dane adresowe Klienta, imię i nazwisko Klienta, a także
dokładne wskazanie nieprawidłowości, której dotyczy zgłoszenie wraz z uzasadnieniem
zgłoszenia. - Pośrednik ustosunkuje się do otrzymanego zgłoszenia w terminie nie dłuższym niż 14 dni od
daty jego otrzymania. - Wszelkie reklamacje dotyczące płatności powinny być zgłaszane podmiotowi odpowiedzialnemu
za wykonanie płatności, tj. bankowi bądź innemu podmiotowi za pośrednictwem którego
przekazywane są środki pieniężne
11.PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o
ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.) - Klient, podając dane osobowe, wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Pośrednika w celu
prawidłowego świadczenia usługi. - Dane wprowadzone do formularza rejestracyjnego powinny być przez Klienta aktualizowane.
Aktualizacji danych należy dokonać poprzez zmianę stosownych danych na koncie Klienta. - Klient może również wyrazić zgodę na przesyłanie informacji handlowych środkami
komunikacji elektronicznej. W przypadku wyrażenia takiej zgody Pośrednik uprawniony jest do
przesyłania Klientowi drogą elektroniczną tych treści. - Podane w formularzu zgłoszeniowym i/lub rejestracyjnym dane osobowe będą przetwarzane
oraz administrowane przez Pośrednika. - Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo do żądania ich
poprawiania, uzupełniania lub usunięcia na zasadach określonych w art. 3235 ustawy o
ochronie danych osobowych.
12.PRAWA AUTORSKIE
- Strona internetowa Pośrednika jest utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i
wszelkie prawa autorskie przysługują wyłącznie Pośrednikowi. - Pośrednik oświadcza, że wszelkie materiały zamieszczone na stronie internetowej
Pośrednika, w tym materiały tekstowe, zdjęciowe, graficzne oraz ich układ stanowią własność
intelektualną Pośrednika bądź podmiotów trzecich. - Pośrednik wyłącza możliwość kopiowania, powielania, modyfikacji, dystrybucji bądź innych
form komercyjnego wykorzystania materiałów będących własnością Pośrednika, o których mowa
w ust. 1, bez uprzedniej pisemnej zgody Pośrednika.
13.WYMAGANIA TECHNICZNE
- W celu korzystania ze strony internetowej Pośrednika wymagane jest posiadanie przez Klienta
komputera lub innego urządzenia końcowego mającego dostęp do sieci Internet. - Do korzystania ze strony internetowej Pośrednika wymagane jest włączenie obsługi krótkich
informacji tekstowych zwanych cookies (dalej: pliki cookies). Wyłączenie plików cookies
uniemożliwia Klientowi pełne korzystanie ze strony internetowej Pośrednika.
14.ZMIANY REGULAMINU
- Pośrednik zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w niniejszym Regulaminie, o czym
niezwłocznie, tj. w terminie nie krótszym niż 14 dni przed wprowadzeniem zmian, poinformuje na
stronie internetowej. - Pośrednik poinformuje o fakcie dokonania zmiany Regulaminu poprzez zamieszczenie na
stronie internetowej informacji o dokonaniu zmian i zamieszczenie ujednoliconego tekstu
zmienionego Regulaminu oraz wskazanie, które z dotychczasowych zapisów Regulaminu uległy
zmianie. - Zmiana Regulaminu może nastąpić w każdym czasie, w szczególności z ważnych przyczyn
technicznych, prawnych i/lub organizacyjnych, bez konieczności uzasadniania tych przyczyn. - Korzystanie przez Klienta z usług Pośrednika po wejściu w życie zmian Regulaminu
równoznaczne jest z akceptacją wprowadzonych zmian. - Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wchodzą w życie w terminie 14 dni od daty ich
opublikowania na stronie internetowej. - Zmiany Regulaminu po złożeniu Dyspozycja uruchomienia usługi pośrednictwa nie wpływają
na sposób jego realizacji.
15.POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin udostępniany jest Klientom nieodpłatnie, w sposób umożliwiający jego
pozyskanie, odtwarzanie oraz utrwalanie jego treści. - Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie internetowej w sekcji Centrum Pomocy w
zakładce Regulamin. - Komunikacja pomiędzy stronami odbywa się drogą elektroniczną. Pośrednik będzie wysyłał
Klientowi informacje na adres e-mail wskazany w trakcie rejestracji. - Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie internetowej.
- Jeżeli jedno z postanowień niniejszego Regulaminu jest lub będzie bezskuteczne, nie narusza
to mocy obowiązującej pozostałych postanowień. W miejsce bezskutecznego postanowienia
Regulaminu zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i
całego niniejszego Regulaminu. - Wszelkie spory wynikłe z tytułu świadczenia przez Pośrednika usług będą rozstrzygane
polubownie, a w przypadku braku porozumienia będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo i
rzeczowo sąd powszechny. - Dla wszelkich stosunków prawnych, wynikających z niniejszego Regulaminu, właściwe jest
prawo polskie. - Do spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie
obowiązujące przepisy prawa